دا نشنامه ی علم

فضایی برای تبادل علم

دا نشنامه ی علم

فضایی برای تبادل علم

سلام خوش آمدید .

بایگانی
پیوندهای روزانه
۲۴دی

بسم الله الرحمان الرحیم.

سلام.

 

اطلاعات تخت جمشید

شهر باستانی تخت جمشید از نمای بالا

روزهای تعطیل در نوروز و روزهای تعطیل رسمی از شلوغ‌ترین زمان‌ها در تخت جمشید است. بازدید از این مجموعه در این زمان‌ها ممکن است به‌دلیل ترافیک بالا در قسمت ورودی مجموعه و شلوغی محوطه تخت جمشید و همچنین موزه، کمی از کیفیت بازدید شما کم کند؛ پس در صورت امکان روزهای خلوت میان هفته و روزهای غیر تعطیل را برای بازدید از مجموعه تخت جمشید انتخاب کنید.

در محوطه تخت جمشید در طول سال‌های گذشته برنامه‌های ویژه‌ای موسوم به نمایش نور و صدا در زمان غروب خورشید اجرا می‌شوند که در روزهای پر تردد و روزهای خاص سال این نمایش را برگزار می‌کنند. در صورت علاقه‌مند بودن می‌توانید با استعلام گرفتن از مجموعه پیش از بازدید، از زمان دقیق برگزاری این مراسم در طول سال باخبر شوید.

بازدید از مجموعه تاریخی تخت جمشید در همه روزهای سال امکان‌پذیر است. تنها در روزهای تعطیل به مناسبت عزاداری‌های مذهبی، سیزدهم فروردین ماه و روزهای خاص این مجموعه تعطیل و در سایت رسمی اطلاع‌رسانی می‌شود. برای بازدید از موزه تخت جمشید و همین طور شرکت در برنامه نور و صدا باید هزینه جداگانه بپردازید و بلیط مجزا تهیه کنید.

  • ساعات بازدید: هشت صبح تا ۱۷:۳۰ بعد از ظهر
  • ساعت اجرای برنامه نور و صدا: ساعت ۲۰:۳۰ عصر، برای تهیه بلیط یک ساعت زودتر به گیشه مراجعه کنید.
  • هزینه بلیط مجموعه تخت جمشید: هر نفر ۳۰۰۰ تومان برای گردشگران داخلی و ۲۰,۰۰۰ تومان برای هر نفر گردشگر خارجی
  • هزینه بلیط برنامه نور و صدا: هر نفر ۳۰۰۰ تومان برای گردشگران داخلی و ۲۰,۰۰۰ تومان برای هر نفر گردشگر خارجی
  • هزینه بلیط موزه تخت جمشید: هر نفر ۳۰۰۰ تومان برای گردشگران داخلی و ۲۰,۰۰۰ تومان برای هر نفر گردشگر خارجی
  • به خاطر داشته باشید به‌دلیل شیوع ویروس کرونا، مجموعه تاریخی تخت جمشید از تاریخ اول اسفند ۱۳۹۸ در بازه‌های زمانی متناوب تعطیل بوده است و امکان بازدید از این مجموعه در زمان اوج گیری شیوع ویروس کرونا میسر نیست.
موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۹/۱۰/۲۴
محمد حسین اکبر شاهی